Evert_45

KPN

Digital Campaign

Bekijk het hele verhaal op

Evert_45.com

Een herinnering aan het belang van onze vrijheid.

Steeds minder mensen hebben zelf WOII meegemaakt. Daardoor dreigen persoonlijke oorlogsverhalen te verdwijnen. Als Nederlands telecombedrijf dat gelooft in het verbinden van mensen vindt KPN dat deze verhalen nooit verloren mogen gaan. En doorverteld moeten worden aan nieuwe generaties. Op een manier die aansluit bij de wereld van vandaag.

KPN introduceert met Evert_45 een jongen die vanuit de Tweede Wereldoorlog zijn persoonlijke verhaal deelt via YouTube en Instagram. Gebaseerd op waargebeurde verhalen van mensen die de oorlog hebben meegemaakt.

1,3 miljoen minuten geschiedenisles

Binnen drie weken is meer dan 70% van de Nederlandse jongeren bereikt. Via het YouTube kanaal van Evert_45 hebben zij 1,3 miljoen minuten geschiedenisles gekeken. Daarnaast werpt het initiatief ook zijn vruchten af voor het merk KPN. Mensen begrijpen waarom KPN dit initiatief heeft genomen en hun waardering straalt op een positieve manier af op het merkimago.

1x

FWA

6x

Lovie Awards

4x

Eurobest

1x

Effie Awards

1x

Awwwards

6x

ADCN

2x

Esprix

3x

SAN Accent

3x

Spinawards

1x

AMMA awards

1x

D&AD

3x

Cannes Lion