KPN

KPN

Merkcase

Alle diensten

kpn.com

Technologie geeft je alle vrijheid.

Begin 2014 bleek KPN als merk in populariteit te dalen. Het merk zou niet meer tussen de mensen staan. Of zoals iemand tweette: ‘Bij KPN betaal je je blauw en erger je je groen’. Tijd voor verandering. Nederland moet weer van KPN gaan houden.

Als marktleider wil KPN de waarde van telecom claimen. Maar wat is die waarde eigenlijk? Wat is de essentie van al die nieuwe, vernuftige technologie? Aan de hand van het Power Brands model concludeerden we dat vrijheid het antwoord is.

Nieuwe technologie geeft ons een ongekende vrijheid. De basis van de campagne 'Voel je vrij'. Daarin gaan we steeds op zoek naar wat die nieuwe vrijheid voor mensen betekent en duiden we hoe KPN helpt die nieuwe mogelijkheden te ontdekken.

Het sentiment rondom KPN is enorm veranderd in de afgelopen twee jaar. In het eerste jaar van de campagne steeg de merksympathie met +6% en verbeterde de NPS van -10 eind 2013 naar +11 begin 2016. Met een sterke stijging in merkvoorkeur tot gevolg.

De sympathie en waardering voor KPN is toegenomen en daarmee is ook de relatie met klant verbeterd. Dit heeft KPN veel weerbaarder gemaakt tegen de prijzenoorlog die sinds 2014 is uitgebroken in de telecombranche. Zo won KPN in alle deelgebieden (mobiel, breedband en iTV) marktaandeel.

16x

ADCN

8x

Spinawards

3x

FWA

8x

Lovie Awards

5x

Esprix

5x

Eurobest

1x

Effie Awards

3x

SAN Accent

1x

Awwwards

1x

Gouden Loekie

3x

Effie Awards